Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Astrálny pútnik (Lenona Štiblaríková)

Constantin je vesmírny pútnik. Skúma svet na druhej strane čiernej diery, kde objavuje Bytosti . Sám je však odhalený. Od uväznenia na opačnom konci sveta ho zachráni len dohoda s veliteľom mimozemskej tajnej služby – Arginom. Dokedy si Constantin udrží zdanie normálneho života na Zemi, keď musí uspokojovať aj stúpajúce nároky Bytostí?
Argin žiada viac, ale Constantin nechce svoje tajomstvo na Zemi prezradiť. Má vôbec na výber? Chce to plán a tajné služby si nejaký vždy vymyslia.

Druhé Lenkino dielo 
Lenona Štiblaríková sa už v minulosti predstavila knižkou Šťastlivec, ktorú veľa z nás blogerov hodnotilo veľmi pozitívne. Nečudo, Lenka napísala naozaj vtipný a pútavý príbeh o chalanovi s nezvyčajnými strasťami a musím povedať, že si ma knižkou získala. Astrálny pútnik je jej druhé dielo a je o poznanie hrubšie. Veď samotný Šťastlivec by sa doň zmestil dvakrát. Treba poznamenať, že pútnik bol oveľa viac prepletenejší a zložitejší, no rovnako obsahoval aj množstvo hluchých miest.

Constantin - vesmírny pútnik
Príbeh sa sústreďuje opäť na mužského hrdinu. Keby som však mal Constantina porovnať s Maxom, hlavným protagonistom knihy Šťastlivec, Max mi sadol viac. Ako som spomínal, knižka je rozsiahla a autorka sa preto príbeh snažila ozvláštniť. Vsadila na striedanie pohľadov, čo aspoň ja osobne u kníh oceňujem, no aj keď sa pohľady striedali, jednotlivé charaktery mi neprišli výrazne odlišné. Na druhej strane, Lenka znovu trafila do zaujímavej tematiky a aj keď mala kniha viaceré nedostatky, zápletka sa mi páčila. Asi najviac sa mi rátalo Constantinovo prvé stretnutie s dievčaťom a láskou, ktoré Lenka veľmi pekne vykreslila. Trochu ma zamrzelo, že autorka upustila od humoru, no jedná sa o odlišný príbeh než ten Šťastlivcov, takže je to ospravedlniteľné.

Štiblaríková vs. Verne
Vravieva sa, že kvantita sa nerovná kvalite a v tomto prípade musím čiastočne súhlasiť. Celá knižka by pôsobila trochu iným dojmom, keby ju autorka skrátila a ešte väčšmi prepracovala. Opäť je to len môj subjektívny pohľad, no čo sa mňa týka, mám rád kratšie dielka, pretože v jednoduchosti sa skrýva krása. Ak ste však fanúšikmi Verneoviek, v tom prípade sa vám Astrálny pútnik môže zapáčiť a určite by ste sa o túto knižku mali začať zaujímať.

Pútavá obálka, skrývajúca šesťsto strán sci-fi
Ak by som to mal zhrnúť, Astrálny pútnik stojí za hriech - ak ste fanúšikom pravého sci-fi, máte radi rozvinuté príbehy a nebude vám vadiť pár hluchých miest. Ja osobne Lenonu obdivujem za to, že sa do tohto projektu pustila a že knihu takýchto rozmerov dotiahla až do konca. Mne by sa to určite nepodarilo.

Ak chcete, aby Astrálny pútnik poputoval aj ku 
vám - trebárs pod vianočný stromček, klikajte na túto adresu
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Hydra. 

Komentáre

  1. Vypadá to opravdu zajímavě. :) zatím jsem mnoho knížek, kde hlavní postavou je kluk-muž, nečetla, ale když už, tak kniha byla vážně dobrá(nebo alespoň patřila mezi ty lepší) :)
    díky za tip. ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže